LONDON - BILDBOMB FRÅN BRIGHTON

När vi kom fram till Brighton gick vi direkt och köpte oss lite kaffe för att sedan promenera ner till stranden och den omtalade piren. Längs vägen ner så fanns det en hel del söta tvärgator som blandannat den ovan. Vi blev lite lyckliga i själen då det var en väg som gick "uppåt" då det inte existerar i London. Så vi kände oss lite som hemma med andra ord. 
 
Väl nere vid stranden och piren så tog vi en himla massa kort och beundrade färgen på havet. Kändes skönt att få se lite hav nu också då det är lite svårt att hitta där vi annars bor. Så hav och friska vindar uppskattades lite extra hos oss där och då. 
 
Efteråt gick vi och satte oss på stranden och åt väldigt god lunch och sedan började vi vår lilla stadsvandring. Så himla mysiga gränder!!!! Och ett extra plus var också att husen inte är lika höga som här borta, så inga skyskrapor utan lägre och mysigare byggnader! 
 
När vi vandrat runt en sväng satte vi oss i en park och njöt av solen en stund. Skönt att vi inte hade så mycket planerat utan vi kunde göra lite vad vi ville utan att stressa runt. Vi satte oss där och snackade/fikade och hade det trevligt. Sedan fick vi för att äta middag, men vi tog en fördrink (tog dock te, men GOTT var det!!) först och sedan var vi så trötta så det blev middag och därefter tog vi tåget hem. 

Det var en väldigt fin dag och jag är så himla glad att jag fick möjligheten att åka dit innan jag nu ska åka hem till Sverige. Väldigt mysig stad och kan verkligen tipsa om att åka dit. Sedan kanske jag kände mig ganska nöjd med den efter vår dag, men något jag skulle vilja göra där som jag inte hann med, är att festa. Har hört att det ska vara riktigt roligt! Men det var skönt att bryta av och åka ifrån den "ständiga" stressen och allt folk till en lugnare och mer chill stad. 


Nu ska jag och Oscar gå på marknad så nu ska jag skyna mig lite. 
XX
Allmänt |
Upp