London - Två veckor

Nu var det en stund sedan jag skrev igen. Jag har under dessa veckor jobbat, umgåtts med väldigt bra människor  och bara varit. 
 
 
En morgon så lyxade jag till min frukost lite. Äter oftast yoghurt och granola till frukost men den dagen blev det tillägg på både jordgubbar, hallon, solrosfrön och granatäpple. Väldigt gott, och töntigt nog väldigt fint på bild med, haha. 
 

 
I onsdags var jag och Tilde lediga båda två så vi bestämde oss för att ta vara på dagen och hänga lite. Vi började med att mötas på Wildflower caféet för att äta en brunch och sedan promenerade vi ner till Chelsea där vi besökte Saatchi Gallery och kollade på konst i någon timme. Väldigt bra galleri!! Verkligen ett tips om någon får för sig att vilja se konst, gratis är det också! Det sista rummet var nog häftigast. Vi förstod inte riktigt vad det var för något vi betraktade, vi kunde inte välja om det var en spegel eller vatten, tills vi senare läste att det var olja vi skådat. Så himla coolt! Ett rum vars "golv" är fyllt av olja. Vi önskade dock att vi kunde få gått ner i springan som var för att se allt på närmare håll. Men det var tyvärr avstängt.... När vi gått klart på gallerit så gick vi hem till var och en för att äta, sova och göra oss klara innan vi skulle möta upp våra kollegor på en rooftop bar på Oxford Street (Jag måste säga att jag har otroligt bra kollegor! ska bli så sorgligt att säga hejdå om två veckor...).


Sedan jag flyttat hit har det mesta varit positivt men något som är negativt är att jag inte tar hand om min kropp längre. Jag har därför börjat ändra på det nu sakta men säkert genom att promenera minst 50 min per dag och äta nyttigare men ändå så att jag blir mätt. 
 
 
Idag har jag varit ledig hela dagen så jag åkte till Shoreditch och satte mig på ett café som heter The Book Club, väldigt charmigt och avslappnat café (blir även en bar på kvällen). Jag pratade med mamma och pappa en stund och berättade om mina framtidsplaner (som kanske kommer ändras imorgon, det vet man aldrig) sedan läste jag lite och antecknade även lite olika saker. Jag kan tycka att det är bra att skriva ner lite känslor, tankar, idéer, planer osv, så man inte går och bär på allting inom sig. Speciellt känslor, och framförallt negativa känslor. Bättre att skriva ner dem och sedan gå vidare än att bära runt på dem och aldrig riktigt kunna släppa dem.. Men i dagsläget var det bara positiva saker jag fick ner på pappret(tack mamma för att du köpte den skrivboken till mig, den kommer att hjälpa mig många gånger<3).

Nu ska jag göra mig klar för att gå in till stan och käka lite middag. 

XX
 
London |
Upp